مجله, ترفند خرید لوازم خانگی, وبلاگ بازرگانی مولایی

نحوه تنظیم دما یخچال فریزر

آموزش تنظیم دمای یخچال و ساید تمامی مدل ها (۱۰۰٪ ساده)

 

تنظیم درجه دمای یخچال فریزر قدیمی و جدید ، گاهی در ابتدای نصب و شروع به کار یخچال فریزر قدیمی و جدید و یا شاید با قطع برق و وصل مجدد به تنظیم دمای یخچال فریزر فکر می‌کنید ما در این جا همه نمونه تنظیم دما یخچال فریزر و ساید بای ساید را برای شما آموزش و توضیح می‌دهیم. تنظیمات یخچال جنرال الکتریک وستینگهاوس مابه فریجیدر آریستون ویرپول زانوسی ال جی سامسونگ توشیبا دوو ایندزیت باکنشت کنوود مرسی بکو بلومبرگ بوش کندی برفاب فیلور ایستکول پلار سینجر دونار خزر جنرال استیل سوپر الکتریک فیلکول هیمالیا سوزان تکسان هانیزان سانا پارس مهیان امرسان الکترواستیل اسنوا فیلکو آیسان سایوان سیلوان بست وست پوینت شارپ نف اسمگ وستل هیتاچی شارپ میدیا

 

آموزش تنظیم دمای یخچال، فریزر و ساید تمامی مدل‌ها

یخچال فریزر به عنوان پرکاربردترین وسیله در لوازم خانگی است. یخچال فریزرها صرف‌نظر از شرکت تولیدکننده و مدل، دارای ساختار و مکانیسم کارکرد یکسانی هستند و تنظیم دما یخچال فریزر بسیار حائز اهمیت می‌باشد. در این مطلب به آموزش تنظیم درجه مناسب یخچال فریزر می‌پردازیم  این مطلب برای تمامی مدل‌های یخچال فریزر و ساید بای ساید برند‌های زیر کارایی دارد.

جنرال الکتریک، وستینگهاوس، مابه، فریجیدر، آریستون، ویرپول، زانوسی، ال جی، سامسونگ، توشیبا، دوو، ایندزیت، باکنشت

کنوود، مرسی، بکو، بلومبرگ، بوش، کندی، برفاب، فیلور، ایستکول، پلار، سینجر، دونار خزر، جنرال استیل، سوپر الکتریک،

فیلکول، هیمالیا، سوزان، تکسان، هانیزان، سانا، پارس، مهیان، امرسان، الکترواستیل، اسنوا، فیلکو، آیسان، سایوان،

وست پوینت، شارپ، نف، اسمگ، وستل، هیتاچی، شارپ، میدیا

اگر درجه دمای یخچال بیشتر از حد مناسب، گرم باشد یعنی هوای سرد داخل یخچال کم شود مطمئنا احتمال فاسد شدن زود هنگام مواد غذایی درون یخچال بیشتر می‌شود. به همین خاطر باید تنظیمات درجه یخچال را روی حالت مناسب تنظیم کنید.

آموزش تنظیم دمای یخچال فریزر در تابستان و زمستان

تنظیم درجه در فصل تابستان و زمستان

توجه کنید: برای تنظیم دمای یخچال در فصل گرما و سرما شما می‌توانید یخچال را در تابستان یک درجه از حد مناسب و نرمال بالاتر تنظیم کنید و همچنین در زمستان یک درجه از نرمال پایین‌تر تنظم کنید.

چه دمایی برای یخچال مناسب است؟

طبق اعلام وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو دمای مناسب برای نگداری مواد غذایی درون یخچال بین دو تا پنج درجه سانتی‌گراد می‌باشد تا از رشد انواع باکتری، قارچ و کپک‌ها جلوگیری شود.

علاوه بر تنظیم درجه مناسب یخچال فریزر چیدمان مواد غذایی در یخچال نیز اهمیت فراوان دارد و می‌تواند باعث افزایش تازگی و ماندگاری بیشتر مواد غذایی شود.

یکی از آلوده‌ترین قسمت‌های یخچال جامیوه‌ای است. به ویژه اگر میوه و سبزی کثیف و بدون پوشش محافظ در یخچال قرار داده شود، رشد و تجمع باکتری در این حالت بسیار زیاد می‌شود.

همین‌طور ترتیب قرار دادن میوه‌ها در یخچال باید به نحوی باشد که میوه‌هایی مانند گوجه فرنگی، سبزی و کاهو که بیشتر در معرض پلاسیده شدن هستند بر روی سایر میوه‌ها قرار بگیرند و میوه‌های مقاوم‌تر مانند سیب یا گلابی بسته به فصل سال در قسمت‌های زیرین قرار بگیرند.

تنظیم دمای یخچال قدیمی و معمولی

منظور از یخچال قدیمی و معمولی یخچال‌هایی می‌باشد که فقط یک درجه ترموستات دارند و نمی‌توان دمای فریزر و دمای یخچال را جداگانه تنظیم نمود. در بیشتر مدل‌های یخچال ایرانی کلید تنظیم دما به شکل زیر می‌باشد.

آموزش تنظیم دمای یخچال فریزر

تنظیم دمای ترموستات

در یخچال فریزر‌های قدیمی و معمولی تنظیم درجه با ترموستات انجام می‌شود که ترمستات داخل یخچال نصب شده درب یخچال را باز کنید درجه ترموستات معمولا روی دیواره سمت چپ و یا دیواره بالای نصب شده که به شکل یک ولوم و یا یک شاسی می‌باشند.

آموزش تنظیم درجه و دمای ترموستات یخچال فریزر

در مدل ولومی معمولا درجه از ۰ تا ۵ شماره‌گذاری شده است که در حالت ۰ یا off یخچال خاموش می‌شود و در شماره ۵ یا max بیشترین سرما یا برودت را در یخچال دارید در این نوع حالت نرمال درجه ۳ می‌باشد که حدودا دمای داخل یخچال را تا ۴ درجه سانتیگراد می‌رساند.

توجه: (در ترموستات ولوم هر چقدر به طرف عدد بالا ۵ برود یخچال سردتر و هر چه به طرف عدد کمتر ۱ برود سرما کمتر است)

آموزش تنظیم درجه ترموستات و دمای یخچال فریزر جدید

در مدل شاسی اهرم شکل درجه از (min یا cold) تا (max یا colder) علامت‌گذاری شده که در این مدل نیز حد وسط اهرم دمای نرمال و هر چه به طرف colder برویم سرما بیشتر می‌شود.

توجه: در یخچال فریزرهایی که ترموستات روی آنها نصب شده دما فقط با همین ترموستات تنظیم می‌شود اگر روی درب یا پیشانی یخچال فریزر نمایشگر دیجیتال باشد فقط حالت دماسنج دمای فعلی یخچال فریزر را نشان می‌دهد و هیچ‌گونه تنظیم دمایی با آن انجام نمی‌شود.

آموزش تنظیم دمای یخچال فریزر دیجیتالی

یخچال فریزرهایی که دمای آن‌ها با صفحه دیجیتال تنظیم می‌شود دمای حقیقی روی نمایشگر تنظیم می‌شود و عین دماسنج نسبت به صفر می‌باشد.

که با فشار دادن کلید fridge و یا Refrigerator دمای یخچال قابل تنظیم است که درجه نرمال برای یخچال ۳ یا ۴ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌باشد.

و با فشار دادن کلید freezer دمای فریزر را می‌توان تنظیم کرد که دما نرمال برای فریزر منفی ۱۸ یا منفی ۱۹ سانتی گراد می‌باشد.

آموزش تنظیم دمای یخچال فریزر دیجیتال

توجه: برای یخچال فریزر ساید بای ساید هم تنظیم دما فرق ندارد و به همین شکل که در بالا توضیح دادیم می‌باشد.

آموزش تنظیم دمای یخچال فریزر

آموزش تنظیم دمای یخچال ساید بای ساید _ تنظیم درجه

آموزش تنظیم دما یخچال، فریزر و ساید تمامی مدل ها

کلید سرماسازی سریع یخچال و فریزر:

در تمام یخچال‌های ساید بای ساید جدید و بعضی از یخچال فریزرها، کنار کلید تنظیم دمای یخچال و فریزر یک کلید دیگر برای سرماسازی سریع وجود دارد.

کلید super freezer و یا Quick freezer که کنار یا پایین دکمه تنظیم دمای فریزر قرار گرفته برای سرما سازی سریع داخل فریزر می‌باشد به این صورت که شما اگر خرید هفتگی را انجام داده‌اید و یا مقدار مواد غذایی زیادی وارد فریزر کرده‌اید به خاطر اینکه رنگ و بوی مواد غذایی مانند گوشت تا زمان منجمد شدن تغییر پیدا نکند حالت این کلید را فعال می‌کنید تا سرماسازی سریع انجام شود.

کلید super Refrigerator و یا Quick Refrigerator نیز همین کارایی را دارد که اگر شما حجم بالای مواد غذایی مانند خرید هفتگی داخل یخچال گذاشتید این حالت را فعال کنید تا سرما سازی سریع انجام شود و مواد غذایی زودتر به درجه نرمال برسد و از فساد آنها جلوگیری شود. ابن حالت را باید ۱۰ ساعت روشن نگه دارید و بعد از ۱۰ ساعت خاموش کنید.

یخچال فریزرهایی که درجه با فارنهایت F تنظیم می‌شوند.

برای یخچال فریزرهایی که درجه آنها با فارنهایت F تنظیم می‌شوند باید تنظیم دمای یخچال شما باید بین ۳۲ تا ۴۰ درجه فارنهایت (۰ تا ۴ درجه سانتیگراد) تنظیم شود. فریزر شما باید منفی ۲- تا منفی ۴- درجه فارنهایت ( ۱۸- تا ۲۰- ) تنظیم کنید.

آموزش و تنظیم درجه دمای یخچال فریزر و ساید بای ساید با درجه فارنهایت

سبد خرید
مشاوره و خرید