راهنمای خرید لوازم خانه و آشپزخانه

هر آنچه درباره فوت یخچال باید بدانید

در این مطلب میخواهیم هر آنچه درباره فوت یخچال باید بدانید را به اختصار بیان کنیم.  در وحله اول با مفهوم فوت یخچال آشنا خواهید شد. سپس به شما خواهیم گفت چگونه میتوان لیتر را به فوت و فوت را به سانتی متر تبدیل کرد؟ در مورد نحوه محاسبه فوت یخچال و مناسب ترین سایز برای خرید یخچال فریزر بر حسب فوت با توجه به نیاز های شما بیان خواهیم کرد. پس در ادامه با فروشگاه لوازم خانگی مولایی همراه باشید.

فوت یخچال چیست؟

قطعا برای هر کسی که درگیر خرید یخچال فریزر است کلمه فوت برایش آشناست . فوت یخچال واحدی برای سنجش ظرفیت و گنجایش آن است. به عبارت ساده تر، هرچه فوت یخچال بالاتر باشد، فضای داخلی آن برای نگهداری مواد غذایی بیشتر خواهد بود.

معمولاً شرکت های تولید کننده یخچال فریزر، ظرفیت یخچال را با واحد فوت بر روی لیبل و مشخصات آن درج می کنند. محاسبه فوت یخچال نسبتاً ساده است. به کسانی که قصد خرید یخچال فریزر را دارند کمک میکند تا به طور آسان ظرفیت یخچال های مختلف را با هم مقایسه کنند.

خرید-یخچال-فریزر
خرید-یخچال-فریزر-در-شیراز

نحوه محاسبه فوت یخچال فریزر

برای محاسبه فوت و خرید یخچال فریزر، باید مراحل زیر را انجام دهید:

طول، عرض و ارتفاع یخچال را بر حسب سانتی متر اندازه گیری کنید. دقت کنید که این ابعاد باید از داخل یخچال گرفته شوند.

هر کدام از این ابعاد را به طور جداگانه بر 30 تقسیم کنید تا معادل آن ها بر حسب فوت به دست آید. در نهایت، سه عدد به دست آمده را در هم ضرب کنید. حاصل این ضرب، فوت یخچال شما خواهد بود.

به عنوان مثال: فرض کنید یخچالی با طول 180 سانتی متر، عرض 60 سانتی متر و ارتفاع 200 سانتی متر دارید. برای محاسبه فوت این یخچال، مراحل زیر را انجام می دهیم:

طول بر 30: 180 سانتی متر / 30 = 6 فوت

عرض بر 30: 60 سانتی متر / 30 = 2 فوت

ارتفاع بر 30: 200 سانتی متر / 30 = 6.67 فوت

فوت یخچال: 6 فوت * 2 فوت * 6.67 فوت = 79.92 فوت

نکته: توجه داشته باشید که در برخی از یخچال ها،  فوت فریزر به طور جداگانه از فوت یخچال درج می شود. در این موارد، برای محاسبه فوت کل یخچال، باید فوت یخچال و فوت فریزر را با هم جمع کنید

یخچال-و-فریزر

چطور لیتر را به فوت تبدیل کنیم؟

برای تبدیل لیتر به فوت، می‌توانید از روابط متداول حجم استفاده کنید. یک فوت مکعب معادل حجمی حدوداً برابر با 28.3 لیتر است. بنابراین، برای تبدیل لیتر به فوت، می‌توانید حجم مورد نظر را به واحد فوت تقسیم بر 28.3 کنید.

برای مثال، اگر می‌خواهید ظرفیت 200 لیتریخچال را به واحد فوت تبدیل کنید، شما میخواهید بدانید یخچال چند فوت است؟

کافی است عدد 200 را بر 28.3 تقسیم کنید، عدد به دست آمده 7.06 است و یعنی یخچال 7 فوت است.

پس از این مثال اینگونه برداشت میشود که هر فوت معادل 28.3 لیتر است.

حال شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که هر فوت چند سانتی متر است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر فوت معادل 30.5 سانتی متر است.

یخچال فریزر چند فوت بخریم؟

با توجه به مطالبی که در این مقاله بیان شد شاید سوال برای شما پیش بیاید که یخچال فریزر چند فوت برای شما مناسب است؟ فوت مناسب یخچال برای شما، به تعداد اعضای خانواده و میزان مصرف مواد غذایی شما بستگی دارد. اما اگر بخواهیم به صورت کلی بیان کنیم . می توان گفت:

  • خانواده های 1 تا 2 نفره: یخچال فریزر 10 تا 15 فوت
  • خانواده های 3 تا 4 نفره: یخچال فریزر 15 تا 20 فوت
  • خانواده های 5 تا 7 نفره: یخچال فریزر 20 تا 25 فوت
  • خانواده های 8 نفره به بالا: یخچال فریزر 25 فوت به بالا

برای خرید یخچال فریزر در شیراز شما باید به فضای آشپزخانه ومیزان مواد مصرفی خود توجه کنید ما در فروشگاه مولایی انواع یخچال فریزر از 3 فوت گرفته تا 40 فوت با ارزان ترین قیمت برای شما فراهم کرده ایم. برای خرید یخچال فریزر به سایت فروشگاه مراجعه کنید که علاوه بر مقایسه قیمت بتوانید از تخفیف یخچال فریزر استفاده کنید.

یخچال-فریزر-چند-فوت-بخریم؟

نکات مهم در خرید یخچال فریزر:

فضای آشپزخانه: قبل از خرید یخچال فریزر، حتماً فضای آشپزخانه خود را اندازه گیری کنید و یخچالی را انتخاب کنید که به راحتی در آن جای بگیرد.

مصرف برق: یخچال فریزر های بزرگتر، مصرف برق بیشتری هم دارند. به برچسب مصرف انرژی یخچال توجه کنید و مدلی را انتخاب کنید که رده مصرف انرژی پایینی داشته باشد.

نوع یخچال: یخچال ها در انواع مختلفی مانند تک درب، دو درب، ساید بای ساید و فریزر بالا و پایین موجود هستند. با توجه به نیاز و سلیقه خود، نوع مناسب را انتخاب کنید.

امکانات: یخچال های مختلف، امکانات متنوعی مانند یخ ساز، آبریز، صفحه نمایش لمسی و … دارند. با توجه به بودجه و نیاز خود، یخچالی را انتخاب کنید که امکانات مورد نظر شما را داشته باشد.

خرید یخچال فریزر

خرید یخچال فریزر ممکن است یک کار دلهره‌آور باشد به دلیل تنوع بسیار زیاد مدل‌ها، برندها و ویژگی‌های مختلفی که در بازار وجود دارد. این تنوع می‌تواند انتخاب را برای خریدار سخت کند و باعث شود که او دچار شک و تردید شود. ما در بازرگانی مولایی انواع یخچال فریزر ها را از برندهای مختلف برای شما فراهم کردیم تا بتوانید با خیال راحت خرید یخچال فریزر خود را انجام دهید.

سبد خرید
مشاوره و خرید