وبلاگ بازرگانی مولایی

رنگ هایی که در طراحی آشپزخانه سال 2024 از مد می افتد

خطر خراب کردن قلب خانه خود را با رنگ بندی اشتباه نکنید. در حالی که ممکن است شما رنگ صورتی پررنگ را به عنوان یک رنگ دوست داشته باشید، اما ممکن است نخواهید آشپزخانه ای با رنگ صورتی پررنگ داشته باشید، بنابراین مهم است که طراحی آشپزخانه خود را برای اولین بار درست انتخاب کنید.

رنگ آشپزخانه (حتی اگر از رنگ های خنثی یا سفید استفاده می کنید) باید اولین چیزی باشد که در هنگام جستجوی ایده های طراحی آشپزخانه در نظر بگیرید. یکی از جذاب‌ترین روکش‌ها برای کابینت و دیوار آشپزخانه، رنگ کلاسیک است که هم به آشپزخانه سنتی و هم به طرح‌های کاملاً خطی می‌آید. مزیت آن در انتخاب رنگ های تقریبا بی حد و حصر آن است که به شما اجازه می دهد تا خود را آزادانه بیان کنید، چه خانه شما قدیمی باشد یا مدرن، روستایی یا شهری - و اگر تصمیم به به‌روزرسانی کردن آشپزخانه خود داشتید، همیشه می‌توانید آن را دوباره رنگ کنید.

 اگر اعتماد به نفس کافی در انتخاب رنگ آشپزخانه ندارید، پیشنهاد ما را در مورد رنگ های هماهنگ و متضاد دنبال کنید.

رنگ هایی که در طراحی آشپزخانه سال 2024 نباید استفاده کنید

رنگ، به خصوص در طراحی آشپزخانه، یکی از اساسی ترین تصمیمات طراحی است که می توانید در این فضا به کاربگیرید. پیدا کردن ایده های رنگ آمیزی مناسب آشپزشخانه می تواند به شما کمک کند از اشتباهات فاجعه آمیز طراحی جلوگیری کنید.

در اینجا دکوراتورها و طراحان نشان می‌دهند که چه رنگ‌های در طراحی آشپزخانه برای سال 2024 از مد می‌افتند، و چگونه می‌توان با استفاده از رنگ، آشپزخانه ای مدرن داشت.

رنگ صورتی ملایم در طراحی آشپزخانه

1. به جای قرمز پررنگ در طراحی آشپزخانه ، به سراغ صورتی ملایم بروید.

قرمز یک رنگ قوی و جسورانه برای آشپزخانه است، اما اخیراً شاهد تغییر این رنگ به رنگ صورتی ملایم‌ هستیم.

صورتی پررنگ یا ملایم ؟ بدون شک رنگ صورتی ملایم مایل به قهوه ای رنگ ترند 2024 است. صورتی یک رنگ گرم است و به طرح پیچیدگی می بخشد.

الیزابت هی، بنیانگذار الیزابت هی دیزاین، می گوید: «این رنگ در آشپزخانه کوچکی که نسبتاً تاریک است، یا از کمبود نور طبیعی رنج می برد، بسیار مناسب است. صورتی ملایم یا کمرنگ نه تنها به این فضا روشنایی و شادی تزریق می‌کند، بلکه هر رنگ برجسته‌ای را در آشپزخانه نشان می‌دهد و برجسته می‌کند.»

این رنگ به دلیل رابطه نزدیک با سایه های صورتی و نارنجی، روحیه را تقویت می کند و انرژی زا است، بدون اینکه مانند بسیاری از سایه های قرمز آشپزخانه، طاقت فرسا شود. سارا لوید، مدیر ارشد برند Valspar، مشتاقانه می گوید: استفاده از این رنگ با رنگ های آرام تر و ظریف تر یا صورتی پاستلی می تواند انتخاب خوبی برای افزایش اعتماد به نفس و آرامش باشد.

2.-رنگ-خاکستری-را-با-بژ-و-شنی-جایگزین-کنید.

2. رنگ خاکستری را با بژ و شنی جایگزین کنید.

رنگ خاکستری که زمانی یک رنگ خنثی و مورد اعتماد بود، اما در سال 2024 مورد توجه طراحان قرار نگرفت و درعوض رنگ شنی برای طراحی کابینت آشپزخانه مورد توجه طراحان قرار گرفت.

قدرت پالت رنگ شنی در طراحی آشپزخانه برای افزودن گرما و ظرافت به قلب خانه را نباید دست کم گرفت. طرحی نرم از خنثی‌های هماهنگ، پس‌زمینه‌ای انعکاسی برای نور همیشه در حال تغییر فصول ایجاد می‌کند.

3. رنگ سفید را برای زردی که خلق و خوی را تقویت می کند، حذف کنید

یکی  دیگر از رنگ های مورد علاقه سالهای قبل در طراحی آشپزخانه سفید بود که دیگر مانند سابق مطلوب نیستند. این روزها، طراحان و مشتریان به دنبال رنگ‌های تقویت‌کننده خلق و خوی هستند تا رنگی از شادی و روحیه را به آشپزخانه‌های خود اضافه کنند. جای تعجب نیست که رنگ زرد در سال 2024 در طراحی های رنگی آشپزخانه مورد استفاده است.

رنگ زرد از گل پامچال زیبا گرفته تا لیموی خوش طعم، گرما و نور خورشید را به هر سطحی که در آشپزخانه که را نور لمس می کند، می بخشد.

یک طراح خارجی میگوید: «این رنگ شاد اتاق را با خوش بینی آغشته می کند و برای ایجاد حس مثبت برای خانه عالی است. آشپزخانه‌های زرد نیز بسیار آرام‌بخش هستند، به‌ویژه زمانی که با رنگ‌های سرد و آرام‌بخشی مانند شنی و آبی کم‌رنگ همراه شوند. رنگ زرد حس آرامش همراه با احساس رفاه و آرامش را ایجاد می کند.

علاوه بر در نظر گرفتن سبک آشپزخانه ای که می خواهید تزئین کنید، باید به نحوه استفاده از فضا و انرژی که می خواهید القا کنید نیز فکر کنید. رنگ‌های ملایم‌تر و کم‌رنگ‌تر فضای آرام‌بخش ایجاد می‌کنند .

3.-رنگ-سفید-را-برای-زردی-که-خلق-و-خوی-را-تقویت-می-کند،-حذف-کنید

4. آبی اقیانوسی قدیمی را با آبی تیره عوض کنید.

تغییر روند به سمت رنگ‌های آبی اقیانوسی در آشپزخانه‌های مدرن، نشان از تغییر در ذائقه‌ها و استفاده از رنگ‌های آرام و طبیعی‌تر دارد. این رنگ‌ها، علاوه بر جذابیت ظاهری خود، احساسی از آرامش را به فضا اضافه می‌کنند که در زمانه‌ای پر استرس و پر سرعت، بسیار ارزشمند است.

نکات نیکول سالوسن در مورد استفاده از رنگ‌های گرم در پس زمینه و اتاق‌های رو به شمال نیز مهم و البته کاربردی هستند. استفاده از رنگ‌های گرم در اتاق‌هایی که به سمت شمال قرار دارند، می‌تواند به افزایش حس گرمایی و راحتی در آنها کمک کند. در عین حال، استفاده از رنگ‌های آبی در فضاهایی که به سمت شمال هستند، ممکن است احساس سردی و خنکی را تقویت کند، بنابراین استفاده از رنگ‌های آبی با دقت و تعادل با دیگر عناصر دکوراسیون مهم است.

در کل، استفاده از رنگ‌های آبی اقیانوسی و جنسیت خنثی آنها، به عنوان رنگ آشپزخانه‌های مدرن سال 2024، نشان از تلاش برای ایجاد فضاهای آرام و زیبا با توجه به روند جدید در دکوراسیون داخلی دارد.

 

رنگ-سبز-پاستیلی-را-به-جای-سبز-تیره-و-غیرقابل-بخشش-انتخاب-شوند

5.رنگ سبز پاستیلی را به جای سبز تیره و غیرقابل بخشش انتخاب شوند

رنگ‌های تیره برای کابینت آشپزخانه قبلاً بهترین پالت رنگ برای طراحی آشپزخانه به حساب می‌آمدند. آنها جسور، قوی بودند .با این حال، ما آن را دور انداخته ایم و اکنون از رنگ‌های پاستلی استقبال می‌کنیم .

از صورتی‌های آرام گرفته تا آبی‌های شاد، سایه‌های شکری کم رنگ توهم فضا را ایجاد می‌کند و فضایی آرام را در خانه ایجاد می‌کند.

رنگ‌های سبز پاستلی جایگزین جذابی برای رنگ‌های خنثی یا تیره هستند. دیوید موترشد از لیتل گرین می‌گوید: آن‌ها آرام هستند، اما در آغوش می‌گیرند، آرامش‌بخش اما نشاط ‌بخش هستند، و می‌توانند بدون اینکه تحت فشار قرار بگیرند، زندگی بیشتری به آشپزخانه  ببخشند.

homesandgardens.com

سبد خرید
مشاوره و خرید