راهنمای خرید لوازم خانه و آشپزخانه

راهنمای خرید اجاق گاز | چه اجاق گازی بخریم؟

راهنمای خرید اجاق گاز | چه اجاق گازی بخریم؟

یکی از ضروی ترین و مهم ترین محصولات اشپزخانه اجاق گاز است. خرید یک اجاق گاز خوب می تواند تا حد بالایی خیال یک خانم خانه دار را راحت کند. اگر به دنبال خرید اجاق گاز برای جهیزیه هستید و یا به هر دلیلی به دنبال خرید یک اجاق گاز هستید پیشنهاد میکنیم که این مقاله را مطالعه نمایید.

در خرید اجاق گاز به چه نکاتی توجه کنیم ؟

در ابتدا لازم می دانیم که با مهم ترین معیارها در خرید اجاق گاز آشنا شوید. برند ،صفحه استیل، شیشه ای یا سرامیکی، انتخاب نوع گازی یا برقی اجاق گاز، دارا بودن ترموکوبل و نشان استاندارد، نوع و جنس شبکه و سرشعله و قابلیت شعله زمان دار از مهم ترین نکاتی است که شما را در انتخاب بهترین اجاق گاز راهنمایی خواهد کرد. حال به معرفی انواع اجاق گاز می پردازیم.

2

اجاق گاز صفحه ای یا مبله؟

اجاق گازهای صفحه ای که در طی سال های اخیر بسیار متداول شده اند، در فضایی مشخص در آشپزخانه بر روی کابینت نصب می شوند. این نوع اجاق گازها به هر دو شکل گازی و برقی و در شکل های چندضلعی، دایره ای و نیم دایره تولید می شوند که پرفروش ترین های اجاق گاز صفحه ای برای منازل و در مدل های ۴ و ۵ شعله هستند. اجاق گازهای ۴ شعله معمولاً ۶۰ سانتی متر و پنج شعله ها دارای عرض ۸۰ تا ۹۰ سانتی متر می باشند. یکی از سوالاتی که معمولاً مطرح می شود این است که اجاق گاز ۴ شعله بهتر است یا ۵ شعله؟ در پاسخ باید بگوییم اگر فضای کافی بر روی کابینت دارید اجاق گاز ۵ شعله خریداری کنید؛ چراکه اگر مهمان داشتید و چند نوع غذا تدارک دیده بودید دیگر نیازی نیست منتظر باشید که یکی از شعله ها خالی شود تا غذای جدید را بار بگذارید. البته در برخی فضاها مانند ادارات از اجاق گازهای توکار دو شعله نیز استفاده می شود. اجاق گاز صفحه ای نسبت به اجاق گاز مبله سبک تر، کم جا و جمع و جورتر بوده و طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه را بسیار لوکس و مدرن نشان می دهند. اگر قصد خرید مدل های صفحه ای را دارید بهتر است بدانید مدل های صفحه ای برخلاف مدل های مبله، فر ندارند. شاید شما نیز شنیده باشید که برخی از افراد هنگام استفاده از اجاق های صفحه ای با مشکل کمبود فشار گاز خروجی آن مواجه شده اند. اگر از ۴ یا ۵ شعله به طور همزمان استفاده کنید، ممکن است فشار گاز خروجی به طرز محسوسی پایین آید. لذا می توان گفت که اجاق گازهای صفحه ای در مقایسه با نوع مبله، راندمان حرارتی پایینی دارند. اجاق گازهای صفحه ای در چند نوع استیل، شیشه ای، استیل شیشه ای و سرامیکی تولید می شوند و نسبت به اجاق گازهای مبله ارزان تر می باشند.

3

ر اهل پختن پیتزا، لازانیا و انواع اقسام کیک ها و کاپ کیک ها هستید پیشنهاد می کنیم که بیشتر بر روی اجاق گازهای مبله (ایستاده) که فر دارند، تمرکز کنید. کباب پز، جایگاه های خاص برای ماهی تابه، و سرخ کن های بزرگ از دیگر قابلیت های اجاق گازهای مبله امروزی است. این اجاق گازها نیز معمولاً در عرض های ۵۰، ۶۰ و ۹۰ سانتی تولید می شوند.

 

سخن پایانی

هر دو نوع اجاق گاز ویژگی های منحصر به فرد بسیار ی دارند. ما در این مقاله به مزایا و معایب هزکدام اشاره کردیم. شما نسبت به نیاز ها و سلیقه خود میتوانید از میان اجاق گاز صفحه ای و اجاق گاز مبله یکی را انتخاب کنید.

هر دو نوع اجاق گاز صفحه ای و اجاق گاز مبله با تنوع بالا در مدل و طرح در بازرگانی لوازم خانگی مولایی واقع در شهر شیراز موجود میباشد و شما میتوانید به صورت آنلاین نسبت به خرید و ثبت سفارش اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
مشاوره و خرید