مجله, وبلاگ بازرگانی مولایی

آیا مایکروویو ضرر دارد؟

آیا مایکروویو ضرر دارد؟

آیا مایکرویو ضرر دارد؟

مایکروویو بخشی از روال زندگی بسیاری از افراد برای گرم کردن غذا ، شیر یا حتی آب است. اما آیا می دانید تهیه غذاهای مختلف با استفاده از این دستگاه امکان پذیر است؟ درست است! گزینه ها بسیار متنوع هستند ، شما می توانید با کمک این دستگاه نان ، کیک ، غذاهای اصلی و حتی دسر درست کنید. در روزگاری که تنبلی حاکم است ، این دستگاه ما را نجات دهد ،  زمانی که ما نمی خواهیم چیزی منجمد بخوریم یا غذا را بیرون سفارش دهیم.

مایکروویو  مخترع دانشمندی پرسی اسپنسر بود كه در یك كارخانه كار می كرد. وقتی فهمید غذایی که در جیب خود دارد با گرما شروع به گرم شدن می کند ، ایده ایجاد دستگاه خاصی برای این عملکرد مطرح شد. چند سال بعد ، در سال 1947 ، اولین اجاق مایکروویو همانطور که ما می شناسیم ظاهر شد. آیا گرمایش باعث حذف مواد مغذی از غذا می شود؟ هر غذایی که مقادیر زیادی گرما دریافت کند ، شیمی آن به مرور زمان تغییر کرده است ، از جمله از دست دادن برخی مواد مغذی. اما این فقط به مایکروویو محدود نمی شود ، کباب پز یا اجاق های برقی نیز اتفاق می افتد. با این وجود مطالعات در این زمینه کم است و باعث می شود بسیاری از اطلاعات نادرست در اینترنت مبنی بر اینکه این دستگاه دشمن تغذیه سالم است ، در اینترنت پخش شود. آنچه اتفاق می افتد کاملاً برعکس است: این یکی از تجهیزاتی است که بیشتر ویتامین ها و سایر مواد را در خود نگه می دارد.

 

علاوه بر این ، این از دست دادن آنی نیست ، اما به دنبال زمان گرم شدن غذا ، هرچه مدت زمانی که غذا یا مواد داخل آن است بیشتر باشد ، مواد مغذی بیشتر از بین می روند.  ایده آل همیشه این است که هر نوع ماده غذایی را در حالت عادی یا حداکثر بدون گرم شدن مجدد مصرف کنید. مشکل امواج تابش افسانه دیگر در مورد دستگاه نیز باید از بین برود: غذا قادر به جذب امواجی نیست که توسط اجاق گاز منتشر می شود. تنها عملکرد آن گرم کردن هر چیزی است که در داخل اجاق وجود دارد با هم زدن مولکول های آب موجود در ترکیب آن  و گرما تنها چیزی است که پس از خاموش شدن دستگاه باقی می ماند. هنگام قطع انتشار امواج ، آنها بلافاصله از بین می روند ، بدون اینکه اثری از جسم گرم شده باقی بماند. در شرایط عادی ، این واقعیت که مایکروویوها دارای سطح نامطمئنی از تشعشع الکترومغناطیسی هستند، افسانه ای بیش نیست. به هر حال ، همانند اختلافات مربوط به باتری ها و تلفن های همراه ، هیچ مطالعه کاملی وجود ندارد که بی گناهی کامل دستگاه در رابطه با سلامتی را اثبات کند. امواج فرار کمترین از سطح خطرناک برای آسیب رساندن به مردم” هستند. گرم کردن هر روز هنگام گرم كردن غذا ، توجه داشته باشید كه غذای كاملاً بسته ، بسته بندی شده و در یك جعبه می چرخد ​​و از نظر تئوری كاملاً باید آن را گرم كند. با این حال ، در چندین مورد ، می توان متوجه شد که بعضی از نقاط غذا گرمتر به نظر نمی رسند ، گویا توسط امواج گرما به درستی برخورد نکرده اند.

 

شما میتوانید انواع مایکروویو آون توستر و سولاردام های برند های مختلف را در بازرگانی مولایی مشاهده کرده و خرید کنید.

بازرگانی مولایی مرکز خرید لوازم خانگی در شیراز و جنوب کشور، از ۳۰ سال سابقه‌ی درخشان در زمینه‌ی فروش لوازم خانگی، فرش و مبلمان منازل برخوردار است و در طول این سال‌ها دائماً دامنه‌ی خدمات و محصولات خود را گسترش داده است و ما امروزه مفتخر هستیم که بهترین و باکیفیّت‌ترین لوازم خانگی را از میان برند‌های معتبر و شناخته شده‌ی بازار به مشتریان خود ارائه می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
مشاوره و خرید